
ضمن مرور جديدترين مطالب هفته نامه
PR WEEK كه مباحث حوزه روابط عمومي را پوشش مي دهد به
گزارش ويژه آن در مورد RSS برخوردم. مطالعه اين گزارش را براي فعالان حوزه ارتباطات و خاصه روزنامه نگاران مفيد مي دانم زيرا تصور مي كنم به شفاف شدن مفاهيم مقوله RSS و
سيستمهاي خبرخوان كمك مي كند و نيز ضرورتهايي كه روزنامه نگاران را ناگزير از «پناه بردن»! به RSS مي كند ، روشن مي سازد. حين خواندن اين گزارش يكي از نوشته هاي سال گذشته ام را به خاطر آوردم كه در آن زير عنوان
اي-ميل به پايان خود نزديك مي شود! نظرات Steve Outing را در مورد گذشته و آينده پست الكترونيك آورده بودم و اينكه
RSSReally Simple Syndication/Rich Site Summary/RDF Site Summary پايان حيات پست الكترونيك را رقم خواهد زد. من نيز از سال گذشته در اين وبلاگ دست به دامان RSS شدم و با به كار بستن تمهيداتي زمينه دسترسي به محتواي
Cyberjournalism Vs Printjournalism را از طريق سيستمهاي خبرخوان فراهم آوردم. هم اكنون كساني كه از طريق جستجو در
Yahoo به اينجا مي آيند در كنار پيوندهايي كه به
اين وبلاگ اشاره دارد عبارت RSS: View as XML را نيز مي بينند كه
كليك بر روي آن جستجوگران را به
اينجا هدايت مي كند و يا با انجام تنظيمات مربوطه در
My Yahoo! مي توانند از بروزشدن
اين وبلاگ و ديگر سايتها و وبلاگهايي كه RSS را به خدمت گرفته اند ، مطلع شوند...

در ابتداي
گزارش هفته نامه PR WEEK كه تحت عنوان «
RSS بر اي-ميل هاي شلوغ برتري مي يابد» منتشر شده است ، مي خوانيم:
صندوق پستي الكترونيك كه زماني محل ارتباطات سودمند بود اينك كانون تلاقي انبوه هرزنامه يا spamها ، Forward مطالب بي ارزش ، تماسهاي شخصي و سر آخر خبرنامه هايي شده است كه زماني كاربران نمي توانستد از آنها چشم پوشي كنند.
در ميانه گزارش از قول Lee Rainie (در مصاحبه با
Online Review of Journalism) كه پيش از اين سردبيري
US News & World Report را عهده دار بوده است ، چنين آمده است:
روزنامه نگاران شيفته استفاده از اي-ميل براي ارتباط گرفتن با منابع شان مي باشند اگرچه كه از آنچه در صندوق پست الكترونيكي خود دريافت مي كنند ، متنفر هستند!
از ديد بسياري روزنامه نگاران نخستين كساني هستند كه به RSS تمايل نشان داده و آن را به خدمت گرفته اند چراكه
...
پيگيري جزئيات اين گزارش را به دوستان روزنامه نگار و نيز فعالان عرصه روابط عمومي واگذار مي كنم.