پيشگام بودن براي موفقيت كافي نيست
پيشگام بودن در محيط اينترنت براي موفقيت كافي نيست. بلكه بايد زبان رسانه جديد را شناخت تا به وسيله آن بتوان بدرستي با مخاطبان تعامل داشت. در دهه ۹۰ رسانه هاي خبري سنتي به دليل هراس از نابودي در مهلكه رسانه كشي انقلاب ديجيتال با اشتياق زياد به روزنامه نگاري الكترونيك روي آوردند اما با وجود سرمايه گذاري هنگفت، اغلب پيشگامان در ابتدا از يافتن زباني مناسب يا ايجاد الگوي حرفه اي موفق براي رسانه جديد شكست خوردند ولي رفته رفته رسانه هاي جديد كه به مدد اينترنت چند رسانه اي (Multimedia) شده بودند براي جذب مخاطب و تعامل درست با او به نتايج اميدواركننده اي دست يافتند.
با اين وصف استفاده از تجربه موفق كساني كه اينترنت، روزنامه نگاري الكترونيك و... از آن آنهاست مي تواند رويكرد رسانه هاي مكتوب ايراني را به اينترنت با موفقيت قرين سازد اگر چه كه امروز از ثمره تلاشهاي صورت گرفته در عرصه اينترنت به صورت عام و روزنامه نگاري الكترونيك به صورت خاص به شيوه اي غيراصولي بهره برداري مي كنيم.
ادامه دارد.............

بر اساس آماري كه يونسكو منتشر كرده است تعداد رايانه هاي متصل به اينترنت در سال ۱۹۸۱ حدود ۲۱۳ دستگاه بود در حالي كه اين تعداد پنج سال بعد (۱۹۸۶) به ۵ هزار دستگاه افزايش يافت.از اين لحاظ سال ۱۹۸۶ را بايد در روند رشد و فراگيري اينترنت يك نقطه عطف به حساب آورد زيرا به صورت ناگهاني تعداد كاربران اينترنت افزايش يافته است. جالب آنكه اين تعداد در اواسط سال ۱۹۹۹ به بيش از ۵۶ ميليون كاربر رسيد كه بيشتر به يك «انفجار» شبيه است تا يك روند رشد طبيعي. رشد و فراگيري شتابان اينترنت به عنوان يك ابزار اطلاع رساني ناشي از نقش اين رسانه در تحول ساز و كارهاي سنتي اطلاع رساني است...


