پيشگام بودن براي موفقيت كافي نيست
پيشگام بودن در محيط اينترنت براي موفقيت كافي نيست. بلكه بايد زبان رسانه جديد را شناخت تا به وسيله آن بتوان بدرستي با مخاطبان تعامل داشت. در دهه ۹۰ رسانه هاي خبري سنتي به دليل هراس از نابودي در مهلكه رسانه كشي انقلاب ديجيتال با اشتياق زياد به روزنامه نگاري الكترونيك روي آوردند اما با وجود سرمايه گذاري هنگفت، اغلب پيشگامان در ابتدا از يافتن زباني مناسب يا ايجاد الگوي حرفه اي موفق براي رسانه جديد شكست خوردند ولي رفته رفته رسانه هاي جديد كه به مدد اينترنت چند رسانه اي (Multimedia) شده بودند براي جذب مخاطب و تعامل درست با او به نتايج اميدواركننده اي دست يافتند.
با اين وصف استفاده از تجربه موفق كساني كه اينترنت، روزنامه نگاري الكترونيك و... از آن آنهاست مي تواند رويكرد رسانه هاي مكتوب ايراني را به اينترنت با موفقيت قرين سازد اگر چه كه امروز از ثمره تلاشهاي صورت گرفته در عرصه اينترنت به صورت عام و روزنامه نگاري الكترونيك به صورت خاص به شيوه اي غيراصولي بهره برداري مي كنيم.
ادامه دارد.............