Cyberjournalism Vs Printjournalism
روزنامه نگاري الكترونيك و چالش روزنامه نگاري سنتي

 

 

درباره روزنامه نگاري و اينترنت

Why cyber journalism vs print journalism?Newspapers are in trouble. Readers are straying in papers. This blog will explore where we've gone wrong and what we're doing right, with an eye toward REWRITING THE FUTURE OF JOURNALISM.

 

Global Media Journal

 
   

 

Saturday, July 17, 2004


دامنه رقابت Yahoo و Goolge گسترده تر مي شود

 

در اين چند روزه در دنياي وبلاگ ، فوتوبلاگ و RSS اتفاقات مهمي رخ داده است. به جهت ارتباط موضوعي اين رويدادها با مبحثي كه شروع كرده ام تصميم گرفتم چند كلمه اي در مورد آنها بنويسم.
Google و Yahoo دو خبرساز عمده زمينه هاي مورد بحث هستند.
Google بالاخره سرويس دهنده عكس Picasa را كه از چندي پيش با راه اندازي Bloggerbot امكان استفاده از عكس در وبلاگها را مهيا كرده است ، خريد و احتمالا در اين يكي دو روزه متوجه لينك آن در صفحه اول Google شده ايد(Picasa يك نرم افزار سازمان دهنده عكس نيز محسوب مي شود).
از طرف ديگر Yahoo شركت Oddpost را به تملك خو درآورد. بدين ترتيب بعيد نيست Oddpost كه پايه گذار يك سيستم خبر و اي-ميل خوان(email/RSS reader) است ، حربه جديد Yahoo در رقابت با Gmail جستجوگر Google باشد. البته فكر مي كنم از آنجا كه My Yahoo! سال گذشته سرويس خبر خوان برخط(online feed reader) خود را راه اندازي كرد ، اين اتفاق را بايد به حساب بهينه سازي خدمات موجود گذاشت.
همچنين Feedburner سرويس هاي جديدي را عرضه كرده است كه علاوه بر تقويت امر فهرست شدن وبلاگها ، feed آنها را به گونه اي فرآوري و آماده سازي مي كند كه با قالبهاي مختلف XML همخواني داشته ، همه سيستمهاي خبرخوان قادر به خواندن آن باشند.
همه اين اتفاقات به تغيير در شيوه هاي دسترسي مخاطبان به اخبار و اطلاعات دامن خواهد زد و با اين روند احتمالا بايد انتظار يك انقلاب جديد را در گستره جامع اطلاعاتي داشت.
راستي! كاربران بلاگر هم در اين چند روزه در حال تجربه تغييرات تازه اي هستند و البته در نتيجه آن حداقل من تا امروز قادر به گذاشتن يادداشت جديد در اينجا نبودم. محيط ويرايشي مبتني بر فن آوري موسوم به WYSIWYG يكي از تازه ترين امكاناتي است كه عرضه آن از يكي دو روز گذشته آغاز شده است. بارگذاري عكس ، ايجاد فهرستهاي bulleted list و ... از ديگر امكاناتي است كه كار كاربراني را كه دانش چنداني در زمينه استفاده از كدهاي HTML ندارند ، سهولت بخشيده است.
بايد اميدوار بود كه كاربران اينترنت و بخصوص بلاگرها از اين رقابت رو به فزوني منتفع شوند و دسترسي مخاطبان به عكس ، خبر و ديگر اطلاعات تسهيل شود.

Comments: Post a Comment

 

 


جستجو در اين وبلاگ   جستجو در اينترنت       

 
Archives:

 
  This page is powered by Blogger, the easy way to update your web site.


Subscribe with Bloglines

Subscribe in NewsGator Online
Add 'Cyberjournalism Vs Printjournalism' to Newsburst from CNET News.com
Add to Google
MSN Alerts
Blogs that link here

Subscribe to this blog's RSS feed
Add to My AOL
Subscribe in Rojo

 

Home