Cyberjournalism Vs Printjournalism
روزنامه نگاري الكترونيك و چالش روزنامه نگاري سنتي

 

 

درباره روزنامه نگاري و اينترنت

Why cyber journalism vs print journalism?Newspapers are in trouble. Readers are straying in papers. This blog will explore where we've gone wrong and what we're doing right, with an eye toward REWRITING THE FUTURE OF JOURNALISM.

 

Global Media Journal

 
   

 

Thursday, July 31, 2003


سايه برجسته سازي بر عرصه روزنامه نگاري الكترونيك سنگيني مي كند

 


يكي از پيامدهاي فن آوري ارتباطات و اطلاعات افزايش حجم و سرعت انتشار اطلاعات است و همين امر مخاطبان را در تشخيص اهميت و صحت اطلاعات و اخبار دچار سردرگمي مي كند. از همين روي يك موضوع پيش پاافتاده به خاطر سرعت عمل رسانه ها در پوشش خبري آن مي تواند به يك موضوع روز و مهم تبديل شود. سايه برجسته سازي (aggrandizement)بر عرصه روزنامه نگاري الكترونيك سنگيني مي كند و لذا هميشه خبر داغ روز و خبر بين المللي وجود دارد و اين خبرها اغلب با اهداف رسانه هاي فراگير حاكم كه با نام Mainstream (جريان اصلي) شناخته مي شوند، در ارتباط است.
ادامه دارد.................


جديدترين جستجوگرهاي پايگاه هاي خبري و وبلاگها

 


*اگر در پي يافتن جديدترين خبرها هستيد سري به RocketInfo بزنيد. اين جستجوگر شما را در يافتن جديدترين خبرها ياري مي كند و علاوه بر آن اين امكان را به شما مي دهد تا خبرهاي مورد نظرتان را در ميان وبلاگها نيز جستجو كنيد. اين جستجوگر خود را اين چنين توصيف مي كند: Breaking News and Weblog Search Engine
به هر صورت بايد آن را امتحان كنيد تا به درستي يا نادرستي شعار آن واقف شويد.
*اين دو سايت هم كه بتازگي كار خود را آغاز كرده اند اخبار و اطلاعات را از پايگاه هاي خبري و وبلاگها گردآوري مي كنند.
Daily Whirl به صورت عمده اخبار حقوقي جمع آوري شده از بيش از 100 سايت خبرهاي حقوقي را در اختيار علاقمندان مي گذارد و Daily Rotation توجه خود را بر روي گردآوري خبرهاي حوزه فن آوري از بيش از 200 پايگاه اخبار فن آوري متمركز كرده است.
*در آخر هم بشنويد از بخش جستجوي پيشرفته خبرهاي گوگل كه اين امكان را فراهم مي آورد تا بر اساس منبع خبر ، كلمات موجود در عناوين خبرها ، تاريخ و ... به جستجو بپردازيد.
حالا كه صحبت از گوگل و بخش خبري آن به ميان آمد بد نيست به مطلبي در همين خصوص كه بيشتر طنز مي نمايد اشاره كنم و آن اينكه نمي دانم چرا وقتي گوگل به اين «عظمت»! نمي تواند نشاني از صدام حسين پيدا كند چرا آمريكاييها و انگليسيها به اين اميد يافتن او به آب و آتش مي زنند...! آگر باور نمي كنيد سندش را ببينيد!!!!!!!!!!
در اين مجال نمي خواهم بيش از اين به داستان جستجوگرهاي خبر بپردازم ، پس فقط به همين بسنده مي كنم كه در يكي از يادداشتهاي آينده به مساله سستي و رخوتي كه جستجوگرهاي خبري در روزنامه نگاران بوجود آورده اند ، خواهم پرداخت.

 

 


جستجو در اين وبلاگ   جستجو در اينترنت       

 
Archives:

 
  This page is powered by Blogger, the easy way to update your web site.


Subscribe with Bloglines

Subscribe in NewsGator Online
Add 'Cyberjournalism Vs Printjournalism' to Newsburst from CNET News.com
Add to Google
MSN Alerts
Blogs that link here

Subscribe to this blog's RSS feed
Add to My AOL
Subscribe in Rojo

 

Home