Cyberjournalism Vs Printjournalism
روزنامه نگاري الكترونيك و چالش روزنامه نگاري سنتي

 

 

درباره روزنامه نگاري و اينترنت

Why cyber journalism vs print journalism?Newspapers are in trouble. Readers are straying in papers. This blog will explore where we've gone wrong and what we're doing right, with an eye toward REWRITING THE FUTURE OF JOURNALISM.

 

Global Media Journal

 
   

 

Sunday, June 22, 2003


براي مخاطب بايد نوشت ؛ حتي بر عكس !!!

 

حتماً مي پرسيد عنواني كه براي اين مطلب انتخاب شده چه مفهومي دارد؟ راستش با آنكه آن قدر با نقل قول از اين وبلاگ و آن وبلاگ ميانه اي ندارم ولي وقتي جملاتي را كه زير اين عنوان آمده بود خواندم حيفم آمد بي تفاوت از كنار آن بگذرم. البته در يكي از اپيزودهاي آتي «سريال روزنامه نگاري الكترونيك و چالش روزنامه نگاري سنتي»!!!!! به موضوع مخاطب و جايگاه آن در روزنامه نگاري خواهم پرداخت. پس تا آن هنگام اين يكي را به خاطر بسپاريد:
«تصور كنيد عابران پياده پشت چراغ قرمز... انتظار باعث شده كه چشم ها دنبال زاويه ديدي باشند و ماشين هاي در حال حركت معمولاً بهترين سوژه اند. آمبولانسي رد مي شه و كلمه AMBULANCE هم برعكس نوشته شده و هيچكي هم توجه نمي كنه!!! و كمتر كسي اهميت بده چرا بر عكس نوشته شده !؟ اما شرح اين قضيه ، يك مساله خاص براي روابط عمومي ها و برنامه ريزان اينترنتي رو به ياد مياره يعني : «مخاطب» ؛ مساله اصلي روابط عمومي ها كه هميشه فراموش ميشه . در طراحي پيام و برنامه ريزي تنها بايد مخاطب مد نظر باشه و پيام براساس ويژگي هاي مخاطب طراحي بشه و دقيقا برعكس نوشتن كلمه آمبولانس به دليل ويژگي مخاطب يك آمبولانس يعني رانندگان جلو هستند كه به خاطر سر و صدا آژير خطر براشون هشدار دهنده نيست و با ديدن آمبولانس در آينه بايد بتونند كلمه رو درست بخونند. عدم توجه به اين نكته و نوشتن عادي كلمه بدون توجه به مخاطب‌، دقيقاً شبيه شيوه عمل برنامه ريزان ارتباطي ماست كه در برنامه هاي خود مخاطب رو در درجه چندم قرار مي دهند . همه اقشار از مديران ارشد سازمان ، مديران ساير سازمان ها گرفته تا مردم عادي و ... يه جايي تو برنامه بهشون توجه شده جز مخاطب!!! و رضايت مديران كه حتي در مسايل ريز برنامه ريزي نظر مي دهند مهمتر از ويژگي مخاطبه .....»

 

 


جستجو در اين وبلاگ   جستجو در اينترنت       

 
Archives:

 
  This page is powered by Blogger, the easy way to update your web site.


Subscribe with Bloglines

Subscribe in NewsGator Online
Add 'Cyberjournalism Vs Printjournalism' to Newsburst from CNET News.com
Add to Google
MSN Alerts
Blogs that link here

Subscribe to this blog's RSS feed
Add to My AOL
Subscribe in Rojo

 

Home