جهاني شدن رقابتهاي رسانه اي
يكي از پيامدهاي عصر ديجيتال ، جهاني شدن رقابتهاي رسانه اي است كه در آن وب سايتها با روزنامه ها رقابت مي كنند و حتي سايتهايي مانند Yahoo وارد اين رقابت شده ، اخبار مختلف را به سرعت منعكس مي كنند. در باب اهميت روزنامه نگاري الكترونيك همين بس كه تا پيش از نيمه دوم دهه ۹۰ ميلادي مؤسسات خبري قدرتمندي چون نيويورك تايمز،
واشنگتن پست، لوس آنجلس تايمز، شيكاگو تريبيون در قبال پايگاهي مانند Yahoo كه ارزش سهام آن در بازار بيش از مجموع اين سايتها بود استراتژي مشخصي نداشتند زيرا آن را تنها يك موتور جستجو مي دانستند كه به كاربران اينترنت دريافتن وب سايتها كمك مي كند اما ديري نگذشت كه با شروع به كار بخش خبري Yahoo و تبديل آن به يكي از منابع خبري مهم و رايگان همگي در پي يافتن راه چاره اي برآمدند تا از رقيب تازه به ميدان آمده ولي قدر تمند عقب نمانند.
ادامه دارد...........